fredag 16 oktober 2015

Mitt bokintresse

Har läst böcker enda sen jag lärde mig att läsa. Böcker som jag har minne av som var mina första var Pongo och de 101 dalmatinerna, en bok i Disneybokklubben, där jag hade många favoriter. Kapitelbokserie är Kulla-Gulla där jag vet att min mamma läste högt de första böckerna men någon gång i mitten av en bok i mitten av serien tyckte jag att det tog för lång tid emellan gångerna så från och med då läste jag helt själv.

Sen kan jag i min ungdom se (jag skrev ner böcker ett tag som jag läste då som sen det intresset försvann men är upptaget igen nu) att jag blanda vekligen böcker Kitty, Maria Gripe, Agatha Chlristie, Maria Lang, Stieg Trenter, Sagan om isfollket.




Nu läser jag skönlitterärt, deckare, klassiker, nobelpristagare, ungdomsböcker, unga vuxna, fakta böcker om ex andra världskriget ( som är ett ämne jag har läst mycket om både skönlitterärt och fakta, sen skolåren sen jag läste Anne Franks dagbok).

Bokblogga gjorde jag mellan 2008-2011 (ej helt säker på startår) och då följde jag en hel del bokbloggar och var med i utmaningar. Sen rätt som det var gled det bara ut i sanden...

Men nu är jag här igen och det var Ugglan & bokens novellutmaning som gjorde att jag kände att jag vill skriva och blogga igen om alla böcker jag läser. För det har jag inte slutat med utan att det var blokbloggandet som rann ut i sanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar