fredag 12 februari 2016

Spinnsidan av Marianne Cedervall

Har ca en timme kvar att lyssna på Marianne Cedervalls Spinnsidan, och jag gillar denna, för jag har gillat Hervor och Miriam sen tidigare och den lagoma takten det blir i dessa böcker. Dock är jag lite trött på alla svordomar Hervor kläcker ur sig hela tiden.

Handlingen är den att Hervor och Miriam har återvänt till Gotland och nu fått några nya grannar som tillexempel Kjasa och hennes fosterbarn Emanuel och polisen Camilla, Bonden Sylve och hans mamma spelar också en stor roll i boken likaså Bosse som Miriam träffar på äldreboendet när hon hälsar på sin mamma. Lite magi och spiritism är det i handlingen precis som i de andra böckerna när det handlar om Norrlandshäxan Hervor och Miriam som håller på att lära sig aurateckning.

Lite kul var det även att jag hittade Mariannes blogg när jag googlade efter en bild på boken, som jag lånade från hennes blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar