lördag 19 mars 2016

Bokbloggsfrågan v 11

Veckans bokbloggsfråga på Barnboksbloggen är personlig denna vecka och frågan lyder:

Den här veckan är jag intresserad av dig som person bakom bloggen. Vad jobbar 
du med eller pluggar till. Är böcker, läsande och skrivande en del av din jobbvardag också, eller är det bara ett fritidsintresse? Trivs du med ditt jobb eller drömmer du om att jobba med något helt annat, i så fall vad?


Jag är sjuksköterska, men är nu sen ett år tillbaka sjukskriven. Pga fibromyalgi och utmattningssyndrom, för att beskriva för er i alla fall så att ni kan förstå lite hur jag mår. Läkaren har dömt ut mig att kunna jobba som sjuksköterska (men det tyckte företagshälsovårdens läkare lät lite väl strängt) så nu väntar jag på en arbetsförmågebedömning och ev arbetsträning. Jag gillar att jobba som sjuksköterska men nu känner jag att det fungerar inte, så jag håller med läkaren från vårdcentralen som det känns nu. 

Böcker och läsning är bara ett fritidsintresse, men jag skulle gärna vilja jobba med det på något sätt, men som det är nu så kan jag inte se något som jag skulle klara av det som min situation ser ut.

1 kommentar:

  1. Det låter jobbigt.
    Ha en härlig dag
    Kram Cissi
    cissigrip.blogg.se

    SvaraRadera