fredag 21 oktober 2016

Cress av Marissa Meyer

TREDJE BOKEN I THE LUNAR CHRONICLES!

Cinder och kapten Thorne är på rymmen med Scarlet och Wolf i släptåg. Tillsammans planerar de att störta drottning Levana och hennes armé.
Deras största hopp ligger hos Cress, som sedan barnsben varit instängd i en satellit med bara dataskärmar som sällskap. All denna tid framför datorer har gjort henne till en lysande hacker. Men tyvärr har hon precis fått order från Levana om att spåra upp Cinder och hennes snygge medbrottsling
När ett våghalsigt räddningsförsök slår fel splittras gruppen. Cress får till sist sin frihet, men den visar sig ha ett högt pris. Samtidigt kommer drottning Levana inte att låta något stå i vägen för sitt äktenskap med kejsare Kai.
Cress, Scarlet och Cinder har inte precis bett om att få rädda världen. Men de är nog de enda som kan göra det.

Cress är en futuristisk version av sagan om Rapunzel. Ett oförglömligt äventyr i en värld befolkad av människor, cyborger och androider.
Texten är hämtad från Adlibris.

Jag hakade ju på iRegnets läs-s-lott Fall into fantasy 16 och med förhoppning att jag skulle komma ur min lässvacka och det har jag gjort, fick läst denna bok som jag har sett framemot att läsa, efter det jag hade läst de tidigare delarna i Månkrönikan. Och denna bok var lika bra som de tidigare delarna. Vi får följa de gamla karaktärerna plus att vi får lära känna nya som tex just Cress. Nu ser jag framemot att få läsa Winter som är sista delen och avsluta denna serie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar