torsdag 20 oktober 2016

Kultur kollos veckoutmaning Nörd och/eller Noob?

En fandom jag kan tänka mig men som sagt läs längre ner
sås finns det många att välja på. Bilden kommer från denna sidan.
Jag har i några dagar funderat på om jag har något som jag vill skriva ner utifrån Kulturkollos veckoutmaning denna vecka. Är jag en nörd och har jag något att skriva ang det eller inte? Är jag någon forma av noob? Deras utmaning ser u så här:

Veckans utmaning är tämligen enkel i sitt utförande, men kanske svår för den som vågar ta den. Det handlar om att komma ut, att erkänna, att vidkännas och stå för sitt nörderi. Vad brinner du för? Vad är du storsamlare av? Vad är din fandom? Vad kan du allt om? Och för all del: när är du noob (d.v.s. nybörjare och dålig, men samtidigt kan du inte låta bli)?

Jag vet egentligen inte om jag kan säga att jag är en nörd, visst kan jag kanske kalla mig boknörd (som de flesta andra ochså som har en bokblogg och skriver om böcker), men jag lever ju inte endast för det och jag är ju inte allvetare om böcker precis. Läser ju allt möjligt, både skönlitterärt och fackmässigt. (Även om nazisternas judeutrotning tex är något som fascinerar mig och jag kan mycket om).

Sen kan jag ju verkligen fastna i en TV-serie då jag ser på den och vill se allt och veta allt om den. Kollar upp fakta och tittar på Youtube klipp med skådespelarinterjuver och liknande och kan vara helt fast i serien, tills jag fastnar med lika stor besatthet för en annan TV-serie och genomgår samma besatthet igen. (Är det här sista något liknade att vara noob?) Och vilka TV-serier kan man se på tidigare inlägg på min blogg det kryllar av inlägg angående det och det finns även en TV-serie tag här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar