lördag 24 december 2016

20 snabba om julen


God jul önskar jag till alla mina läsare, och hoppas att ni får en trevlig jul och en skön och mysig läshelg.

Tänkte även svara på en enkät som enligt O har gjort om storhelgerna som ligger framför oss (plus lite om våra läsvanor).

Julafton eller nyårsafton, julafton så klart för det är så mycket mysigare och tillsammans med familjen.

Glögg eller julmust, är inte så förtjust i glögg och julmust hör ju verkligen julen till.

Amaryllis eller hyacint, gillar bägge lika mycket men burkar sällan köpa amaryllis själv, min svärföräldrar brukar dock ge mig en i födelsedag, fyller den 17e.

Sill eller skinka, är inte försök i något men sill äter jag inte alls.

Snö eller regn, snö är väl det klara svaret för vem vill ha regn, snö känns så mycket renare.

Lussekatt eller pepparkaka, tycker väl egentligen lika mycket om bägge, men egna hembakta pepparkakor är bäst.

En i taget eller slalomläsning, jag är den store slalomläsaren jag. Behöver några att välja mellan. 

Film eller TV-serie, ser mycket mer på TV-serie, vet knappt när jag såg en film sist.

Gina Dirawi eller Sanna Nielsen, Sanna känns mer seriös....

Kalle Anka eller Karl Bertil, så klart ska det ju vara Kalle Anka, även om jag inte tittar slaviskt varje jul.

Tomten eller Grinchen, tomten behöver det äns motiveras varför

Morgonpigg eller nattuggla, jag har alltid varit en nattuggla, kan vara vaken länge på natten till att sova hur länge som helst på morgonen/förmiddagen. Fast jag kan mycket väl gå att lägga mig tidigt om jag ska upp tidigt.

Hundöra eller bokmärke, aj aj aj vill ju inte skada böckerna.

Soffa eller sängen, sängen läser jag mest i även om jag sitter i soffan då och då, men brukar få mycket mera ont i min kropp om jag väljer soffan, kan väl byta ställning så mycket mer i sängen.

Tegelstenar eller tunnisar, detta kan jag inte välja, det beror ju på boken, ibland vill jag läsa en tunn en eller läsa en tjock för att jag vill vara längre i berättelsen.

Leonard Cohen eller Bob Dylan, även om jag inte brukar lyssna på någon men jag har dock lyssnat mer på Cohen och har ett par favoriter från honom.

Fröken Frimans krig eller Ivanhoe, har inte sett Fröken Friman men det kanske är något man skulle göra, men Ivanhoe har jag sett och gillar, men det är ju inte så jag ser den varje nyårsdag precis.

Ingvar Oldsberg eller Lasse Kronér, inte BingoLotto, så synd att Kronér inte har uppesittarkväll i år.

Så mycket bättre eller Stjärnorna på slottet, har inte sett mycket på Stjärnorna på slottet men tycker att Så mycket bättre känns mer underhållande.

Sven-Bertil Taube eller Kent, har ingen relation till någon av dem och lyssnar inte så mycket på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar