onsdag 7 december 2016

Bokbloggsfråga v 49

I veckans bokbloggsfråga undrar Barnboksbloggen
Hur viktiga är bilderna när du bloggar och när du läser bloggar? Vad föredrar du när du läser bokrecensioner, förlagets officiella bild på bokomslaget eller personligt tagna bilder på boken ifråga? Har du något annat att tipsa om eller diskutera kring när det gäller bilder på bokbloggar?

Jag gillar att det är bilder med på de bloggar jag läser, fast det egentligen inte spelar så stor roll, det är ju vad som skrivs i texten som är det som man vill få reda på i bloggen. Och då bryr jag mig jag verkligen inte var bilden kommer ifrån officiella eller egen tagna foton. 
Ssjälv brukar jag ju oftast ha med bilder i mina blogginlägg. Och är det så här då man svarar på ex bokbloggsfrågan så finns det ju en bild som man kan använda sig av.
Fast är det böcker som ska avbildas så använder jag mest mig av bilder från officiella bilder på bokomslaget, ibland tar jag ju egna bilder och skickar på Instagram och då kan jag använda dem i bloggen. Men tyvärr blir det ju inte samma kvalité.

4 kommentarer:

  1. Samma för mig, jag använder helst förlagets bild.

    SvaraRadera
  2. Jag fotar alltid mina böcker när de kommer hem så har jag de i en mapp på datorn :) men försöker ha enkla bokbilder till mina recensioner för att fokusen ska vara på boken ingenting annat.

    SvaraRadera
  3. Instämmer i allt du skriver! Jag använder mig också av förlagens bilder :)

    SvaraRadera
  4. Det verkar som många tycker så att det är roligt med en bild och lite mer om den är egentagen men egentligen inte för bokbloggandet är det ju texten som är intressantast :)

    SvaraRadera