torsdag 8 december 2016

Kulturkollos veckoutmaning; Julklappstips!


Denna veckas kulturkollos utmaning gäller just julklappar.
Veckans utmaning lyder som följer: Dela med dig av ditt bästa julklappstips! Det kan vara en bok, en tv-serie, en kulturupplevelse - något som du gärna ger bort, eller kanske själv vill få i julklapp av någon.
Jag tänker svara vad jag har tänkt att ge mina söner i julklapp, även om de inte är de stora bokslukarna, så behöver de ändå få böcker för att ha något att ta till när de vill läsa. Och i år har jag tänkt att ge dem en var som vanligt och det är:
  1. 05an får en bok ur serien Dagbok till alla mina fans "Helt ute" av Jeff Kinney
  2. 02 an får Magnus Chase Krigarens svärd av Rick Riordan
  3. 96an Harry Potter och det fördömda barnet av JK Rowling etc
Alla böckerna är fortsättningar av böcker de har och har gillat och läst en hel del av. Och visst skulle alla böckerna passa alla tre och är barn och ungdomsböcker och passar både killar och tjejer,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar