onsdag 28 december 2016

Läs it snow 16 - hur det gick


Jag har ju varit med i Nellons bokbloggs läs it snow mellan 21 - 27 december, och nu tänkte jag att jag skulle sammanfatta hur det har gått.

Jag började ju med en väl tilltagen TBR, och det var för att ha att välja mellan och ha böcker som täckte in Nellys utmaningar utifrån denna lista. Mitt inlägg finns här angående vad jag tänkte läsa.
* Läs en feel-good-bok 
* Läs en klassiker
* Läs MINST 1000 sidor under Läs-it-snow-veckan. 
* Läs en tegelsten (över 500 sidor)
* Läs en bok med ett vintrigt/juligt omslag
* Läs en graphic novel
* Läs en bok med något rött på omslaget
* Läs en bok under 200 sidor
* Läs något av DIN favoritförfattare
* Läs valfri Harry Potter-bok (Älskar HP kring jul!)



Och faktiskt känner jag mig nöjd med vad jag har läst under denna tid, här kommer en sammanställning
Dag 1 150 + 35 sidor
Dag 2 70 sidor
Dag 3 37 sidor
Dag 4 53 sidor

Dag 5 95 sidor
Dag 6 190 sidor
Dag 7 270 sidor

Sammanlagt om jag nu har räknat rätt blev 1001 sidor.

Och därmed med en sida till godo blev 1000 sidor lästa under läs it snow, och en utmaning avklarad.
Sen är det en del som jag kan samköra på samma böcker och det blev dessa.


En grafisk roman, och Is kan gå in under flera utmaningar. En bok under 200 sidor, en bok med vintrigt/juligt motiv, en klassiker.


Sedan du försvann kan beteckna en feel good bok, HP en Harry Potterbok och en bok med rött på omslaget. Dels något av min favortiförfattare.

Så den utmaning jag missade att få till var, en bok över 500 sidor, Så jag känner mig rätt nöjd med denna läs utmaning. Nu ska jag bara försöka hålla läsflödet uppe, för det har gått lite trögt under höst/vinter med läsningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar