onsdag 14 december 2016

Winter wonderland booktag

För ett par veckor sen såg jag ett par Booktubers som svarade på denna tag Winter wonderland booktag och tänkte att jag någon gång skulle vilja svara på den jag med, Jag lägger till deras klipp längst ner i inlägget om någon är intresserad att se vad de svarade, jag har utifrån deras videor försökt återskapa frågorna till svenska med lite modifikationer.

1. - Vilken bok är så varm och öm att den värmer ditt hjärta?

Katten Cleo av Helen Brown, en liten kattunge som läker en hel familj i sorg. Och så klart även uppföljaren, Katter och döttrar. De kommer inte alltid när man ropar.

2 - Vilken är din favorit bok med vitt omslag?
Glastronen av Sarah J Mass

3 - Du sitter i en stor och bekväm fåtölj i myskläder med en varm filt och dricker en kopp med varm chocklad... men vilken teglelstensbok läser du?

Hur många skulle inte vilja svara Harry Potter, men jag skulle kunna tänka mig en bok av Robin Hobb, för det är bra fantasy och det tycker jag skulle passa att mysa ner mig i.


4 - Det börjar snöa! Vilken bokkaraktär skulle du vilja leka i snön med?
Egentligen skulle det vara snöbolskrig, men jag är inte så förtjust i det, men tänk dig göra snöänglar och annat kul i snön.  Nu skulle det väl vara en romantisk karaktär men men jag kommer inte på någon sådan, så det får bli någon med barnasinnet kvar, som aldrig vill bli stor....Pippi Långstrump (och varför skulle inte Annika och Tommy få vara med på ett hörn).

5 - Tyvärr slocknar snart elden och vilken bok skulle du offra de sista sidorna ur för att hålla den vid liv med?
Oj, vad svårt, men boken Dagarna med farmor av Frédérique Deghelt, för där kunde jag verkligen ha hoppat över att läsa de sista sidorna, för de stjälpte hela denna mysiga bok.

6.-Vilken bok var så hjärtskärande att du skulle vilja läsa den igen?
Usch denna var svår, faktiskt så svår att jag nästan tror jag kommer att lämna den obesvarad. För jag har svårt att komma på en bok..och om jag inte kommer på en bok så får det nog vara obesvarat här.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar