torsdag 5 januari 2017

Bokliga utmaningar inför 2017



Utmaningar inför 2017, tänkte ifrån början att jag inte skulle vara med i några för i år. Men sen hakade jag på kaosutmaningen 2017 som Sofies bokblogg håller i, där man kan använda #bokkaos17 på sociala medier om man vill vara med i den.




Nu har jag halkat in på att även vara med på att läsa 12 st hyllvärmare som ciccisbokblogg tänkt göra i år, även om jag misslyckades med min egna försök förra år. Så här skrev Cicci i sitt instagram om utmaningen.

Eftersom jag har så många olästa böcker i min bokhylla blir min utmaning till nästa år att läsa minst 12 hyllvärmare från min bokhylla. 📚Med hyllvärmare menas böcker som stått längre än ett år i bokhyllan.


Vore kul om fler vill hänga på! Använd hashtaggen i så fall #hyllvärmare2017 😃





Detta år kanske ändå blir utmaningarnas år för mig för sen halkade jag in på Ugglan & boken och hittade hennes utmaning 3 x 3, där vi ska läsa 3 böcker i ett tema x 3. Se mer info på hennes inlägg som jag länkar till. 
Det jag väljer är dessa 3 olika teman och 3x3 böcker blir det då sammanlagt. det blir kanske blir att böckerna samräknas med antingen kaosutmaningen eller hyllvärmarutmaningen.

Nobelpristagare, utifrån att jag i många år har läst nobelpristagare för att till slut ha läst alla som har fått priset.
  1. Kriget har inget kvinnligt ansikte av Svetlana Aleksijevitj
  2. Främlingen av Albert Camus
  3. Fler dör av krossat hjärta av Saul Bellow
Bokrean 2016, köpte en hel del böcker på förra årets bokrea och har inte läst en endaste än.
  1. Alice i Zombielandet av Gena Showalter
  2. Nattens cirkus av Erin Morgenstern
  3. Ensam på Mars av Andy Weir
Ur sönernas bokhyllor, jag är den som köper böcker till dem och det innebär att jag egentligen vill läsa det de får, och det finns mycket bra barn och ungdomsböcker där ute.
  1. Omänniskor av Nanna Johansson och Kristoffer Svensson
  2. Middagsmörker av Charlotta Cederlund
  3. Magnus Chase, del 1 Krigarens svärd av Rick Riordan


Och sen har även i Regnet en läsutmaning, där det inte finns några krav utan utifrån vad en själv vill läsa, men jag har nog samlat på mig allt för mycket redan men jag kanske kommer på något i denna med, får se...

2 kommentarer:

  1. Spännande val i dina 3 x 3. Kul med sån variation!

    SvaraRadera
  2. Oj så många roliga utmaningar! Tycker nobelprisläsningen är särskilt rolig!

    SvaraRadera