torsdag 2 mars 2017

Hett i hyllan vecka 9-2017



Bokföring enligt Monika brukar skriva om en heting ur bokhyllan varje torsdag och hon skriver så här i sina inlägg...

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

...och jag brukar som sagt hoppa på den utmaningen då och då och denna vecka blir det dags att ta fram en bok av en favorit deckarförfattare jag har i hyllan som jag inte har läst än även om den har stått där sen ca två år tillbaka. Författarens serie om Harry Hole har jag nästan läst alla böckerna i och gillar dem jättemycket och hoppas även jag ska gilla denna fristående när jag väl läser den. Boken jag menar är Sonen av Jo Nesbö, den är även länkad till bokus sida om boken.

6 kommentarer:

  1. Har bara läst en enda bok om Harry Hole och den fungerade inte riktigt för mig så det har inte blivit av att fortsätta den serien.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst en enda bok av denna författare ännu. Vet inte hur många gånger jag stått med någon av hans böcker i näven, men lagt ifrån mig den igen.

    SvaraRadera
  3. Jag är nyfiken på den författaren speciellt nu när ljudböckerna kommit ut med ny uppläsare.

    SvaraRadera
  4. Jag har bara läst en bok om Harry Hole men kan inte direkt säga att jag fastnade för dem.

    SvaraRadera
  5. Harry Hole-serien har jag läst, hela, och älskar den. Har också Sonen stående i hyllan, oläst. Så konstigt det kan bli.

    SvaraRadera
  6. kom in i detta inägg nu, jag har precis knatat hem med bl.a boken sonen, blev den läst.? jag lägger in den i hyllan bland de olästa.=) så länge-hoppas också på denna

    SvaraRadera