lördag 8 april 2017

Bokbloggsjerka 7-10 april

 Denna veckas Bokbloggsjerka lyder så här;

Bokserier kan pågå i en hel evighet. Vad tycker du om det?

Det kan vara svårt, om det är en serie som jag gillar kan jag mycket väl tycka om att läsa flera böcker och att ett slut skulle komma när det passar. Men sen kan det bli lite mycket kanske om de är alldeles för lika delar i en serie. I min ungdom kunde jag ju läsa den 47 dels långa serien Sagan om Isfolket av Margit Sandemo utan att tröttna på den. Och en annan lång serie är Sagan om drakens återkomst av Robert Jordan och Brandon Sanderson som avslutade serien efter Jordan hade avlidit.

5 kommentarer:

  1. det gick bättre med långa serier när en var yngre

    SvaraRadera
  2. Jag ledsnar också lätt om böckerna liknar varandra för mycket i stil. Hinner man läsa en hel del andra böcker emellan kan det gå bra, då blir det som ett trevligt återseende :)

    SvaraRadera
  3. Det får inte vara för mycket samma likadant i en lång serie. Det måste liksom hända något nytt och karaktärerna får gärna bli äldre och klokare också :)

    SvaraRadera
  4. Sagan om isfolket har jag aldrig läst, 47 böcker är lite mycket.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar serier, just för att återvända till bekanta karaktärer! :)

    SvaraRadera