torsdag 13 april 2017

Olikhetsutmaningen fågel -fisk

Bloggen enligt O vill denna vecka att vi ska hitta ett kulturellt motsatpar på orden fågel - fisk. (Med en blinkning till att det är påsk).

Först började jag tänka på att det här var svårt, hade inte en tanke på vad jag skulle skriva, men sen kom tanken in på den här...

Fågel - Fåglarna Hitchkoks film, och då fortsatte sen tanken vidare till skräckfilm och fisk - Hajen. Båda är filmer som jag sett för länge sedan och ryst över så det får bli skräcktema på min motsatspar idag.



5 kommentarer:

  1. vilket bra svar med bra filmer, såg Hajen nyligen, bättre än jag kom ihåg.

    SvaraRadera
  2. Jamen, det var ju väldigt väl valda filmer!

    SvaraRadera
  3. mycket passande! tror inte att jag vill se om Fåglarna.

    SvaraRadera
  4. Fåglarna har jag tyvärr inte sett. Hajen såg jag på bio när det begav sig. Jag minns att det var en LÅNG kö som sträckte sig längs kvarteret. (Gick inte att sitta hemma och streama några filmer på den tiden...)

    SvaraRadera
  5. Verkligen läskiga versioner av fågel och fisk! Av de två är fåglarna min favorit.

    SvaraRadera