söndag 9 april 2017

Påskutmaningen 2017


Mias bokhörna tänkte anordna en läs-a-lot under påsk Påskutmaningen 2017 och så här skriver hon i sitt inlägg.

Det är snart påsk mina kära bokbloggare och vad passar bättre än en läsutmaning.
Påsk och deckare går hand i hand, men i min läsutmaning behöver man inte läsa deckare.

Vi startar onsdagen 12 april och avslutar annandag påsk 17/4 kl: 23.55 (kommer ett inlägg hos mig) och redovisar läsningen
senast torsdagen 20/4 23.55.

Regler;
*för att vinna ska man läsa flest antal sidor och
extra plus om man skriver om hur det går på sin blogg vid minst två tillfällen
och trippelplus om man Instagrammar med taggen #eggetpask17

*skriva ett blogginlägg om vilka böcker du tänker läsa senast 11/4 via Inlinkz.

*Vinnare får ett presentkort på 100 kronor på Adlibris.


De här tänker jag försöka att läsa två lite kortare och en tegelsten så om jag lyckas läsa allt det här kommer jag vara nöjd men tror dock att det kommer att bli lite besvärligt att hinna allt, men ska försöka för vill ju gärna läsa dem. 

5 kommentarer:

  1. Jag har väntar med spänning med nya säsongen av GoT. När den är slut börjar nästa långa väntan på sista säsongen, och till dess tänkte jag börja läsa serien från början. Jag har bara läst Drakarnas dans, och nu med litet mer kunskap om hur allt hänger ihop kan det vara kul att läsa serien i litet lugnare tempo, och kanske upptäcka nya saker.

    SvaraRadera
  2. Jag har ännu inte börjat titta på den men har tänkt. Ville gärna läsa innan för att jag tycker den ordningen är bättre att läsa först och titta sen. Och vet att serien inte följer böckerna till punkt och pricka men vet du om varje säsong är en bok eller inte?

    SvaraRadera
  3. Trevlig hög. Nu blev jag sugen på att fortsätta läsa Game of Thrones.

    SvaraRadera
  4. Illuminae gillade jag att läsa!

    SvaraRadera
  5. Smart att varva tjocka böcker med tunnisar :)

    SvaraRadera