tisdag 11 april 2017

Stormsvala av Marianne Cederwall

Mirjam och Hervor i New York! Till New York har de kommit för att hjälpa sina döttrar, som startat ett lyxigt svenskt spa på Manhattan.
Hervors dotter Ingrid får ett gåtfullt brev från Sverige och en manlig kund lyckas påverka Hervor så till den milda grad att hon till och med tappar sin förmåga att skåda in i framtiden. Hon hävdar bestämt att hon är utbränd, vilket Mirjam inte riktigt tror på.
Mirjam litar inte på den charmige mannen som har tid att vara på spaet ständigt och jämt. Dessutom tar han sig in i deras bostad. Vem är han egentligen och vad gör han i New York?
Bild på bok och beskrivning från Mariannes egna sida.

Jag har gillat denna serie, och jag tror att det beror på att det inte är den där vanliga deckaren, det är lite mera mysdeckare. Sen kanske jag egentligen inte riktigt gillar alla magiska saker som pågår. Men i överlag gillar jag detta, och jag kommer även att läs den avslutande delen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar