söndag 14 maj 2017

Den bästa - eurovision-låten

Lyrans noblesser efterfrågar vår bästa eurovison-låt med tillhörande minne i veckans bästautmaningen.

Igår var det ju ESC final och Portugal vann, inte den som var min favorit i år, men ändå kul för Portugal vann för det var deras första vinst.

Jag är en del år jätteintresserad och andra år knappt tittar jag eller vet vem som vann. Så den jag tipsar om är en som jag från första början inte ens visste var det årets vinnare. Jag bara hörde en bra låt på radion, jag kunde inte låta bli att tycka om den, och det dröjde nog flera veckor innan jag fattade att det var ESC vinnaren 2010... (Tyskland, Lena med Satellite)



Annars så kanske man som svensk ska tycka Loreen med Euphoria (men jag tycker väl om den, men lyssnar inte alls på den som jag lyssnar på Lenas eller de andra två jag skriver här nedan), annars är även mina favoriter Helena Paparizou med My Number One (2012) och Turkiet Evreywy That I Can (2003).

2 kommentarer:

  1. Där ser man hur bra mina kunskaper om ESC. Jag visste faktiskt inte att den var en vinnare. Men bra är den.

    SvaraRadera
  2. Den här är inte dum alls. Finns faktiskt ganska många bra vinnare.

    SvaraRadera