torsdag 13 juli 2017

Hett i hyllan vecka 28


Bloggen bokföring enligt Monika tar inte sommaruppehåll på sin inläggsserie Hett i hyllan, så här skriver hon:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Monika själv har kommit upp i 100e inlägget i sin serie, jag har inte hållit på lika länge men har många böcker kvar att plocka fram ur hyllorna som inte har hunnit bli lästa än. Dessa som jag tänker på idag köpte jag för ett och ett halvt år sen ungefär och det är avslutet på en serie. Som jag för många år sen läste de svenska översättningarna på de första tre delarna, sen blev de två resterande böckerna inte översatta. Till slut köpte jag dem på engelska för att läsa slut serien. Men sen pga det var så länge sen jag läste de första tre så skaffade jag dem som manga (på engelska) som de har kommit ut i också. Jag har läst första mangan och det var ett bra sätt att göra en omläsning av första delen, så nu ska jag läsa två mangan och sen två romaner innan jag har avslutat denna serie, men den är bra och jag skulle verkligen vilja göra det nu med en gång, men tyvärr har jag massor av annat att läsa. Men de två manga delarna ligger i alla fall i en snart läsa hög. Serien är the Parasole Protectorate av





3 kommentarer:

  1. Den serien är verkligen bra!

    SvaraRadera
  2. Jag köpte de tre första delarna på bokmässan förra året. Tyvärr hade jag då ingen aning om att det fanns två till, som inte skulle översättas. Får se hur jag gör när det blir dags att ta tag i den :)

    SvaraRadera
  3. Soulless står oläst i min hylla också

    SvaraRadera