onsdag 26 juli 2017

RatQueens (vol1) av Kurtis J Wiebe & Roc Upchurch

Who are the Rat Queens? A pack of booze-guzzling, death-dealing battle maidens-for-hire, and they're in the business of killing all god's creatures for profit. It's also a darkly comedic sass-and-sorcery series starring Hannah the Rockabilly Elven Mage, Violet the Hipster Dwarven Fighter, Dee the Atheist Human Cleric and Betty the Hippy Smidgen Thief. This modern spin on an old school genre is a violent monster-killing epic that is like Buffy meets Tank Girl in a Lord of the Rings world on crack!

Bild och text från SF bokhandeln.

Detta var en grafisk serie album jag faktiskt inte hade tänkt läsa men så var den på Booktube som en liten bokklubb Low key 3. Och jag tänkte då att det skulle vara lite kul att läsa den och se om det var något som jag ville tillägga under deras livestream.


Sen kan jag väl säga det inte var riktigt vad jag gillade, även om jag både gillade tecknarstilen och visa karaktärer, men ändå gjorde den inte så stort intryck på mig så jag vill läsa de andra två delarna som finns i serien (vet inte om det ska komma ännu fler).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar