onsdag 9 augusti 2017

Vad jag gör när jag inte läser

Ett sådant här inlägg som detta, hade jag funderat länge på att skriva, men nu fick jag som respons efter att sett Vargnatts bokblogg göra ett liknande, inspiration att göra mitt inlägg.



Som sagt visst läser jag en hel del böcker och annat bokrelaterat är att blogga och läsa andra bokbloggar, men vad gör jag mera på min fritid? Fritid har jag en hel del skall jag väl medge, pga att jag är sjukskriven på heltid.

Jag umgås ju en hel del med min familj, och sen är jag med i en församling så de flesta söndagar är vi på gudstjänst plus att jag umgås med en del vänner som är med i församlingen andra dagar.

Jag tittar en hel del på TV-serier och filmer från mest Netflix, för så där några månader sen var det mest TV-serier som Bitten, I Zombie, Doktor Who, Crossing Lines, Arrow, Riverdale etc, Jag tittade mycket på dem men sen fastnade jag i att lyssna på en hel del poddar om sanna kriminalfall, både svenska och utländska, och genom dem fick jag även tips om sådana TV-dokumentärer och har nu det senaste sett Makeing a murderer och The Pepole vs OJ Simpson (Har även tänkt att titta på O J Simpson Made in America som SVT har visat).

De poddar jag lyssnar mycket på är Mordpodden, Svenska mordhistorier, Spår (inga nya utan äldre avsnitt). Utländska som Serial och poddar som diskuterat Serial som Crime writers on ..(de är de som gjort att jag har sett och lyssnat på annat, för de diskuterar andra poddar, och annat liknande media relaterat), Undisclosed, True & Justice, Someone knows something, Breakdown, Bowraville, Tanis (fiction). (Har en hel del mer som jag ännu inte har börjat lyssna på men det väntar jag på att göra, så jag kan säkert tipsa om ännu fler längre fram om någon är intresserad av det).
Även en del bokrelaterade poddar som En förbannad podd, Machete podd och Lundströms bokradio, lyssnar jag på.
Poddar lyssnar jag genom appen Player FM, eller genom deras hemsidor (för oftast finns där extramaterial).

Jag är en stor lyssnare till musik också, men det går lite i vågor, just nu är det inte så mycket, utan jag lyssnar mer på poddar.

Sen nästa sak som tar upp mycket tid är att titta på Booktubers (jag ser väl på lite annat från Youtube med men mest booktubers). Det är jag tittar på har blandade boksmaker, som klasiker, fantasy, YA osv. Jag har under min bloggs tid haft en del inlägg om Veckans Booktuber och här är listan på dem jag har tipsat om. (Ett par  som jag gillar mycket som inte är med här är BookswithEmilyFox. Elena reads books, Life Between Words,  Kitty G, Beyond the Pages, Sina Smialy och Lauren and the books).

Booktuber # 17
Booktuber #16
Booktuber #15
Bookuber #14
Booktuber #13
Booktuber #12
Booktuber #11
Booktuber #10
Booktuber #9
Booktuber #8
Booktuber #7
Booktuber #6
Booktuber #5
Boktuber #4
Booktuber #3
Booktuber #2
Booktuber #1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar