måndag 18 september 2017

#Roaldahlong day 6 Häxorna /The Witches

Visste du att häxor finns på riktigt? De lever mitt ibland oss och kan vara vem som helst. Den snälla granntanten, den vackra damen på bussen eller din egen älskade skolfröken! Visste du att häxor är omöjliga att upptäcka om man inte känner till de rätta ledtrådarna? Och framför allt, och detta är det viktigaste: Visste du att en häxas främsta uppgift är att förgöra alla barn i hela världen?
Bokomslag och beskrivning från Bokus

Ännu en bok jag har läst tidigare, eller lyssnat på tillsammans med familjen när vi har varit på bilsemester någon sommar. Och precis som då gillade jag att läsa om den kloke och orädde killen och hans snälla och barnvänliga mormor.

Om readalongen har jag skrivit om här och om dag 1, dag 2, dag 3, dag 4 och om dag 5 har jag skrivit på bloggen om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar