söndag 15 oktober 2017

Skulle du hellre ....skräck tema


Denna sak med frågor angående att läsa skräckböcker kunde jag inte låta bli att svar på, även om jag inte firar Halloween som en del andra även gör i Sverige. Har inte orkat översätta frågorna hoppas det går bra ändå. Sist i inlägget finns ursprungsvideon från Youtube. Skulle vara kul att se andras svar.

Spooky would you Rather book tag

1. THRILLERS OR SUPERNATURALS ? Jag läser nog heller en bok som har supernaturals element än är en thriller.
2. GHOSTS OR ZOMBIES ? Jag gillar mer en spökhistoria än en bok som handlar om Zombies även om jag gillade Varma kroppar och gillar The Walking Dead.
3. VAMPIRES OR WEREWOLVES? Lite som svaret ovan, att jag gillar den ena sorten lite mer än den andra.
4. WITCHES OR DEMONS? Här är det i alla fall mer övervägande till häxorna, för om demoner gillar jag inte alls att läsa om.
5. WOULD YOU RATHER READ A BOOK WITH 13 CHAPTERS OR READ A BOOK WITH A BLACK CAT ON THE COVER? Jag är inte alls skrockfull av mig så inget av dessa alternativ gör mig något, men en bok om en katt är ju trevligt.
6. WOULD YOU RATHER READ A SPOOKY BOOK IN THE DARK WITH ONLY A CANDLE FOR LIGHT OR BY YOURSELF IN A LOCKED BRIGHTLY LIT ROOM? Både att vara inlåst och i ett fullt upplyst rum får mig faktiskt att känna mig mer skrämd ( för finns det inte en tanke på isoleringscell i ett fängelse eller sinnessjukhus med den tanken på ett fullt upplyst rum) än en bok som jag läser i mörkret med ett ljus tänt.
7. WOULD YOU RATHER FACE YOUR WORST FEARS OR BE TRAPPED IN THE MIND OF A KILLER? Åh denna kan jag verkligen inte välja, jag gillar inte tanken på något av det.
8. WOULD YOU RATHER WATCH A SCARY MOVIE OR READ A SCARY BOOK? En bok skrämmer mig inte lika mycket som en film, och jag vill ju bil skrämd om jag väljer skräck.
9. WOULD YOU RATHER READ SPOOKY BOOKS DURING THE FALL TIME OR ALL YEAR? Det känns mer rätt att läsa en sådan bok under hösten, även om jag inte firar någon Halloween som många gör.
10. WOULD YOU RATHER READ 10 SPOOKY BOOKS IN OCTOBER OR 10 SPOOKY BOOKS ALL YEAR?? Jag behöver variationen så 10 likadana böcker under samma månad nä det känns bättre att sprida ut det under hela året.



3 kommentarer:

  1. Vilken rolig tag! Den här kanske jag försöker göra en video på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli intressant att se!
      Såg en annan scary book tag idag här

      https://www.youtube.com/watch?v=IZuBRjav-ks

      Radera
  2. Du har vunnit utlottningen av Warriors-böckerna hos mig. Har mailat dig för adressuppgifter.

    SvaraRadera