fredag 1 december 2017

Helgfrågan vecka 48


Nu börjar vi närma oss jul, första december idag och julkänslan har inte in funnit sig. Men till Mias bokhörnas Helgfråga för denna vecka:

Har du någon speciell julbok som du gillar? (behöver inte vara kokbok)

Jag är ju inte den som läser julböcker, så de ända jag kan nämna nu är ju barnböcker som Sven Lindquist Tomtemaskinen och Findus och Pettsson firar jul. Och även Mamma Mu och kråkans jul och Håkan Bråkans jul.

Men kanske kommer jag få en nu denna jul, för jag ska läsa Let it Snow tillsammans med några andra i min Goodreadsgrupp We love books (länk om någon är intresserad av att vara med).

Bonusfråga: Vad gör du till advent? Någon speciell tradition?

Första advent kommer jag att åka till Grästorp där mina svärföräldrar bor för de brukar som tradition varje första advent ha fyrverkeri och sen tända upp julgranen och övriga julbelysningar i centrumet. 

Det är väl inte något som vi gör varje år men rätt ofta har det blivit så det är väl en tradition, annars är det inget mer speciellt än att tända första ljuset i adventsstaken. 

9 kommentarer:

  1. Mamma Mu är en favorit. och Kråkan också för den delen. kom på att jag glömt köpa kalenderljus!

    SvaraRadera
  2. Let it snow är jag onekligen nyfiken på.

    SvaraRadera
  3. Håkan Bråkans jul är verkligen en julbok.

    SvaraRadera
  4. Let it Snow blir man ju lite nyfiken på efter att den nämnts av flera i helgfrågan. ;)

    SvaraRadera
  5. Mamma Mu böckerna är mysiga. Let it Snow nämns lite här och var och ja en blir ju förstås nyfiken ;)

    SvaraRadera
  6. Tycker att det är mysigt med jul-lit i alla dess former. Både vuxen- och barnböcker.

    SvaraRadera
  7. Ja juliga barnböcker finns det en hel del av.

    SvaraRadera
  8. Jag ska försöka läsa lite juliga böcker med mina barn :)

    SvaraRadera