fredag 8 december 2017

Helgfrågan vecka 49

 Det märks att vi börjar närma oss jul, det här med olika frågor och frågeställningar handlar de flesta nu om jul, och det gör även Mias bokhörnas helgfråga.

Vad önskar du dig i julklapp?

Nu är jag inte den som önskar mig en massa julklappar, och förväntar mig inte heller att få några, men skulle väl se framemot det samma som jag skrev som svar på tematrion i veckan, till exempel Fantastiska vidunder och var man kan hitta dem illustrerad.

Har ni någon favoriträtt på julbordet?

Jag gillar väl egentligen inte julbordsmat sådär jättemycket men revbensspjäll och gravad lax är gott.

7 kommentarer:

  1. revbensspjäll är väldigt gott, men det har vi inte på julbordet. skinka, Jansson, sill och vegetariska rätter blir det numera

    SvaraRadera
  2. Både revbensspjäll och gravad lax hittar man på vårt julbord :-)

    SvaraRadera
  3. Revbensspjäll är gott men jag brukar inte göra det till jul.

    SvaraRadera
  4. Gravad lax är gott, helst sån man gravar själv. Enkel matlagning. ;)

    SvaraRadera
  5. Bra att inte ha höga förväntningar, då blir man inte besviken! Gravlax är en av höjdarna, inte bara på julbordet.

    SvaraRadera