måndag 27 mars 2017

Veckans bokbloggsfråga v 13

Barnboksbloggen ställer denna vecka denna fråga i veckans bokbloggsfråga;

Om du skulle skriva en bok, vad skulle den då handla om? Barn-, ungdoms- eller vuxenbok? Skönlitterär eller faktabok? Och vilken genre? 

Faktiskt att skriva en bok är en stor dröm jag har, men jag skulle aldrig klara av det, är inte tillräckligt duktig på/i det svenska språket. Fast om det finns någon därute som vill skriva men inte har fantasin att komma på en bra historia eller som skulle vilja ha hjälp med historien då finns jag här.

Sen vad det skulle vara för typ eller genre det kvittar jag kan tänka mig skriva för barn/ungdom eller vuxen. Och jag har småskrivit och funderat på både deckare och fantasy, när jag ändå har tänkt att jag kanske skulle kunna formulera ner de där fantasierna jag har i huvudet. 
Funderingar har även funnits att skriva någon form av faktabok eller mer hur jag har upplevt att förlora ett barn eller min sons och vår familjs resa med problematik i skolan som visade sig att han har asperger och ADD. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar