lördag 11 mars 2017

Veckans bokbloggsfråga v 9

Barnboksbloggens bokbloggfråga lyder så här denna vecka:

Vad betyder mångfald för just dig när det handlar om böcker? Är mångfald viktigt för dig? Är det något du har i åtanke när du väljer böcker? Vad tycker du om att en del bibliotek och bokhandlar skyltar vissa böcker extra mycket genom till exempel en regnbågshylla, är det hiss eller diss tycker du?

Mångfald för mig när det handlar om böcker är att läsa en massa olika genrer och det är det jag gör, vanliga romaner, fantasy, deckare, chick-lit, biografier, skräck, faktaböcker. Och jag gillar det att jag väljer så olika böcker och jag gillar min mångfald, även om jag ibland kan fastna i en genre och det dröjer ett tag innan jag byter, men oftast behöver jag den där mångfalden för att inte tröttna på det jag läser. Sen kan även mångfald i det jag läser variera i kön, ras och sexuell läggning, det sista ord vet jag låter lite konstig på något sätt kanske bättre med Carolas regnbågshylla. Angående sådana hyllor hos bokhandlar och eller bibliotek tycker jag om, för det ger mig en chans att tänka efter och hitta något nytt, det är ju inte alls säkert att man hittar det själv om det inte skyltas med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar