måndag 3 juli 2017

Halvårsrapport om Bokliga utmaningar 2017

I början av året skrev jag två inlägg om de bokliga utmaningarna jag skulle ägna mig åt under året. Nu när ett halvår har gått tänkte jag skriva en liten rapport om hur det gått. Överlag känner jag mig rätt nöjd med resultatet. Som är följande. Titlarna är länkade till mina recensioner, har tyvärr inte hunnit skriva alla än.)


1. En bok i en genre du vanligtvis inte läser Århundradets kärlekssaga av Märta Tikkanen
2. En bok med ett djur på omslaget En man som heter Ove av Fredrik Backman
3. En bok på ett annat språk än svenska Fariest av Marissa Meyer
4. En bok från Afrika Dolda helt i det fullt synliga av Nuruddin Farah
5. En bok från Asien  One hundreds shadows av Hwang Jungeun
6. En bok från Amerika  Ett land långt bort av Daniel Manson
7. En bok från Oceanien
8. En bok från Europa (inte Sverige)  Min fantastiska väninna Elena Ferrente
9. En bok med en tonårig huvudperson
10. En bok med fler än tre hbtq-personer
11. En bok med något rött på omslaget Champion av Marie Lu
12. En bok som kommer som film under 2017 eller 2018  Ingenting eller allting av Nicola Yoon
13. En bok publicerad 2017  Dödens märke av Veronica Roth
14. En bok publicerad innan 2000
15. Ett seriealbum  Souless manga av Gail Carrhiger
16. En bok du tycker att alla borde läsa Golden Boy av Abigail Tarttelin
17. Sista boken i en serie Gudar och monster av Lani Taylor
18. En bok som har mer än en författare 
19. En bok du valde på grund av bilderna Katt pepole av Julia Lindemalm och Anna Rabe
20. En bok om något du brinner för Stormiga känslor (novellsamling)
21. En tegelsten (på över 500 sidor)  Kampen om Järntronen av George R.R. Martin
22. En bok på under 150 sidor Främlingen av Albert Camus
23. En lånad bok
24. En faktabok  Tredje rikets hemligheter av Gudio Knopp
25. En bok för barn Fröken Europa av Kerstin Gavander
26. En klassiker Alice i Underlandet av Lewis Caroll
27. En hyllvärmare
28. En bok som vunnit ett pris Vi är en av Sarah Crosnan
29. En bok du länge velat läsa Stad av skuggor av Cassandra  Clare
30. En somrig bok
31. En bok som utspelar sig före år 1900 Sågverksungen av Vibeke Olsson
32. En bok som utspelar sig under eller handlar om andra världskriget  Ninas resa av Lena Einhorn
33. En bok som utspelar sig norr om Uppland
34. En hypead bok Illuminae av Amy Kaufman och Jay Kristof
35. En bok vars titel börjar på L Läsarna i Broken Whell rekommenderar av Katarina Bivald.


Som Ciccis bokblogg håller i på Instagram här kan man följa den under #hyllvärmare2017

De böcker jag har läst är 


Till sist hoppade jag även på Ugglan & bokens utmaning 3 x 3 och i den utmaningen har det gått så här.

Jag har på ett halvår läst 


Vad jag räknar med att läsa i 3 x 3 kan ni se här.
Och hur det hade gått för mig första kvartalet finns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar