lördag 26 augusti 2017

Helgfrågan v 34


Inför denna helg undrar Mias bokhörna.

Bästa TV- serie och bästa film som är baserad på böcker.

TV-serier ser jag mycket av men det verkar som att många av dem inte är baserade på böcker men det som jag gillar mest just nu är...

  1. Morden i Midsommer (har läst de första böckerna av Caroline Graham)
  2. The 100 (böcker skrivna av Morgan Kass).
  3. Just nu tittar jag mest på Bitten (handlar om varulvar och bokserien är skriven av Kelly Armstrong). (Trailern verkar visst bara visa omvandlingar, blod och våld, men den består av mer).



Sen filmer: (favoriten av dem alla är nr 3)
  1. Harry Potter filmerna 
  2. Hungergames (lika bra som böckerna av Suzanne Collins).
  3. I´m Dina (Dinas bok av Herbjörg Wassmo, denna såg jag innan jag läste boken, och tycker filmen är bättre än boken.



Sen finns det många serier och filmer som jag skulle vilja se men inte har (för jag behöver läsa böckerna först) som tex Games of thrones, Små stora lögner, Outlander, och Handmales tale. Och Evrything evrything och 13 reason why som jag har läst böckerna men ännu inte har sett filmen eller serien ännu.
Och det finns iallafall flera deckar- TV-serier som jag gillar som är baserade på böcker.

7 kommentarer:

  1. Äntligen någon mer som nämner The 100 :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst Morden i midsomer, men det skulle vara kul att läsa böckerna också.

    SvaraRadera
  3. Jag har bara sett första säsongen av The 100 och jag vet inte om det blir fler. Boken har jag inte läst.

    SvaraRadera
  4. Tack för tips! Visste inte att The 100 var baserad på en bok.

    SvaraRadera
  5. har sett Morden i Midsomer, men inte läst. The 100 har jag inte hört talas om. Wassmo tror jag mig ha läst men inte sett

    SvaraRadera
  6. Vilka fina tips är väl bara tiden som fattas

    SvaraRadera
  7. the 100 och Harry Potter måste jag läsa :)

    SvaraRadera