måndag 9 oktober 2017

A Court of Thrones and Roses av Sarah J Maas

Feyre's survival rests upon her ability to hunt and kill - the forest where she lives is a cold, bleak place in the long winter months. So when she spots a deer in the forest being pursued by a wolf, she cannot resist fighting it for the flesh. But to do so, she must kill the predator and killing something so precious comes at a price ... Dragged to a magical kingdom for the murder of a faerie, Feyre discovers that her captor, his face obscured by a jewelled mask, is hiding far more than his piercing green eyes would suggest. Feyre's presence at the court is closely guarded, and as she begins to learn why, her feelings for him turn from hostility to passion and the faerie lands become an even more dangerous place. Feyre must fight to break an ancient curse, or she will lose him forever. The start of a sensational romantic fantasy trilogy by the bestselling author of the Throne of Glass series. Contains mature content. Not suitable for younger readers.
Bokomslag och beskrivning från Adlibris.

Efter att ha läst Maas Glasstrons-serien (Throne of Glass) och sett och hört om denna serie hos många Booktubers, och sen när Ewelina skrev att hon hade köpt den, fick jag inspiration av att höra med henne om vi skulle läsa boken tillsammans och när jag hörde med henne ville hon det.
Nu när vi har läst den var det tur att jag hade någon att diskutera den med. för den var lite trögläst. (Maas andra serie fastnade jag i mycket lätt när jag började läsa den). Alltså är denna sämre än den andra serien som jag gillar rätt mycket. Men jag skulle mycket väl kunna tänka mig läsa fortsättningen, för jag har hört av många att nästa del av serien är bättre.

Det jag gillade med den och blev nyfiken över är ju dessa "Älvor" (faerie or fae) verkar intressanta, väldigt aggressiva men vackra fast med vassa tänder och klor. Det är inga väsen som vi har i vår mytologi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar