lördag 21 oktober 2017

#autumnreadathon - TBR - Vad jag ska läsa



Då var det, det där med readathons, idag böjar Fall into Fantasy 17, men jag tänkte även under tiden den pågår försöka vara med på Mercedes autumn readathon, hennes youtubeklipp är här ovanför. Denna readathon pågår mellan 22e-28e oktober och utifrån vad Mercedes brukar gilla att läsa har hon fyra "promts" och två bonus "promts", jag har valt böcker utifrån dessa och vill läsa följande:



1. Read a gothic/spooky book -- Skruven dras åt av Henry James (The Turn of the Screw) 2. Read a non-fiction book that feels autumnal -- Fladdermöss i en värld av ekon av Jan Eklöf (en svensk faktabok om just fladdermöss, även om jag inte firar Halloween så känns fladdermöss mystiska där de flyger runt i hösten och känns mycket höstlikt att läsa om dem). 3. Read a novel set in a cold location -- På tunn is, en resa till Antarktisk av Jenny Diski (Skaiting to Antartica) 4. Read a historical fiction novel -- Än skyddar natten av Ann Lihammar (en svensk bok (deckare) som utspelar sig på 1930-talet ). Bonus prompts: 5. Read a short story collection -- Fåglarna och andra noveller av Daphne Du`Maurier (The Birds and other stories) 6. Read an adult novel about a young female protagonist -- Alvernas liv av Muriel Barbery (orginal titel in french La Vie des Elfes)

Jag skulle även kunna förkorta ner antalet böcker att läsa genom att kombinera ett par av dem, tex Fåglarna skulle även kunna vara en gothic/spooky book och På tunn is även vara en non-fiction.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar