torsdag 25 januari 2018

24 (in 48) readathon

I helgen kommer det att vara en readathon som innebär att man under två dygn (48 timmar) ska läsa 24 timmar av dessa. Här finns en länk till hemsidan. Jag var med i en sådan readathon förra året och lyckades med det, tror däremot att jag kommer att ha det svårare denna gång med det, för jag är rätt upptagen på söndag förmiddag. Men ska göra ett försök med tex böckerna nedan, den innehåller böcker jag hade planerat att läsa i januari men ännu inte hunnit med. Det är en lite väl ambitiös hög med böcker, men vill ha lite att välja på. Böckerna ingår i olika bokklubbar på olika sätt som jag är med i och Norra latin ska lämnas tillbaka till biblioteket 1/2.
Tiden för readathonen är lördag 25e kl 00.00 till söndag 26e kl 23.59. Eller så kan man läsa samtidigt med alla över hela världen då är starttiden 0.00 EST  (Eastern standard tid som är 6 timmar innan vår tidzon), då blir det mellan 19.00 på fredag till söndag kl 18.59.

1 kommentar: