tisdag 2 januari 2018

Veckans topplista - författare som gav mersmak



Johannas deckarhörna fortsätter med veckans topplista, och för första listan skriver Johannas så här:
Den här veckan är ämnet topp fem nya författarbekantskaper under 2017 som vi gärna läser mer av. 
Först tänkte jag vad ska jag skriva här kom inte på någon alls, men sen kollade jag över vilka böcker jag hade läst och då blev det svårt att välja vilka jag skulle skriva på listan, det fanns alltför många. Men nu har jag kortat ner den till fem, och det är författare jag vill läsa mer böcker av. Lite kul är att det är fem kvinnor och fyra av dem är från Sverige.

  1. Anna Lihammer
  2. Charlotte Cederlund
  3. Sara Beischer 
  4. Joanna Cannon
  5. Elin Säfström


6 kommentarer:

  1. Lihammer har jag läst ett par stycken. glad att du tar med Joanna Cannon eftersom vi ska läsa henne i läsecirkeln

    SvaraRadera
  2. Och ingen av dem är jag bekant med ...

    SvaraRadera
  3. Spännande lista, Cederlund skulle jag vilja prova någongång :)

    SvaraRadera
  4. Joanna Cannon har jag också tänkt läsa i år!

    SvaraRadera
  5. Elin Säfström nämner många, måste se till att läsa någon gång.

    SvaraRadera