tisdag 13 mars 2018

Veckans topplista böcker att se framemot i vår


Jag som Johanna och alla andra börjar väl tröttna på vintern nu och Johanna efterfrågar listor av böcker vi ser framemot att läsa i vår, det kan vara nyutkomna eller bara de som står i bokhyllan som vi vill läsa, jag kommer att göra en lista av en blandning av dessa böcker ( + något bibliotekslån).


  1. Children of Blood and Bone: Solstenen av Tomi Adeyemi, en fantasy som utspelar sig i västafrika som kommer ut nu i mars som jag verkligen ser framemot att läsa för jag har bara hört bra om den.
  2. Ett himla jävla solsken av Fatima Bremmer, augustpristagare i faktakategorin om Ester Blenda Nordström som jag gärna vill läsa.
  3. Artemis av Andy Weir- fast egentligen inte har hört mycket dåligt om den med jämförelse med Ensam på Mars
  4. The Unseen World av Liz Moore, en bok jag har hört mycket bra om och nu är jag nyfiken på att få läsa den.
  5. Magnus Chase del 1 Krigarens svärd av Rick Riordan, har gillat författarens böcker jag har läst om den grekiska och romerska mytologin och är nu nyfiken på se hur han väver in vår nordiska.

9 kommentarer:

  1. Bremmers bok skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera
  2. Artemis har jag läst och visst, jag blev lite besviken för det är ju ingen Ensam på Mars, men jag tyckte den var helt okej.

    SvaraRadera
  3. Solstenen vill jag gärna läsa.

    SvaraRadera
  4. Bremmers bok vill jag också gärna läsa. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  5. Tack för tips! Artemis var jag nyfiken på i början, men det intresset svalnade efter att ha läst några recensioner, så skippar den.

    SvaraRadera
  6. Artemis har jag läst, men jag blev besviken.

    SvaraRadera
  7. Ett himla jävla solsken är otroligt bra!

    SvaraRadera
  8. Ett jävla solsken och Artemis känner jag till. de andra är idel nyheter. tack för tips!

    SvaraRadera
  9. Ett jävla solsken blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera